Wake the fuck up, Samurai! We have a city to burn!
Bu yazımızda Cyberpunk 2077 dünyasına ve oyunun duyurusundan çıkışına kadar ki süreci anlatacağız.
İçindekiler
Cyberpunk 2077’nin Duyurulmasından Çıkışına Kadar Yaşananlar
Tarihler 30 Mayıs 2012’yi gösterdiğinde CD Project Red’in kurucularından Marcin Iwinski, yaz konferansında RPG bir oyun üzerinde çalışmalara başladıklarını duyurdu. Bu oyunun aslında Mike Pondsmith tarafından yaratılan bir masa üstü rol yapma oyunu olan Cyberpunk 2020’nin video oyunu uyarlaması şeklinde olacağını ve çok geniş bir dünyanın bizi beklediğini ilk kez burada öğrendik. Oyunun Witcher 2’de kullanılan Red Engine ile yapılacağını da bu konferansta duymuş olduk.
19 Ekim 2012’ye geldiğimizde Cyberpunk 2077’nin buradaki title reveal videosuyla oyunun başlık tasarımını gördük. 10 Ocak 2013’e geldiğimizde ise Cyberpunk 2077’nin ilk teaser’ını görme şansını yakaladık.(Burada çalan şarkıyla birlikte Archieve grubunu da keşfetmiş oldum.) Bu teaser müzikle birlikte insanı o kadar yükseltiyor ki arada açıp hâlâ bu teaserı izlerim. Teaser, bir ablanın gözleri ile başlıyor ve ablaya doğru gelen kurşunun ablanın suratında dağılışını görmemiz ile devam ediyor.
Ayrıca eğer bu videonun concept art’ını merak ediyorsanız sizi buraya alalım. Gerçekten muazzam bir emek var. Özellikle Withcer 2 ile hayran kitlesi yakalayan CD Project Red’in bu yeni duyurduğu oyun, oyuncular tarafından oldukça merakla beklenmeye başlandı. Ancak 2015’e kadar ekibin büyük bir çoğunluğunun Witcher 3 üstünde çalıştığını da biliyoruz. Daha sonra büyük bir çoğunluğun Cyberpunk 2077’nin geliştirilmesine kaydığını ve yine küçük olmayan bir ekibin de Witcher 3’ün eklenti paketi üstünde çalıştığını tahmin etmek zor değil. Mayıs 2016’dan sonra ise firmanın çok büyük bir kısmı Cyberpunk 2077 üstünde çalışmaya başladığını düşünüyorum şahsen.
Witcher 3 çıkışını gerçekleştirdikten sonra muhteşem yorumlar aldı ve sonrasında oyuna gelen eklenti paketleri de yine aynı olumlu yorumları aldı. Hâl böyle olunca CD Project Red, bölgesel fiyatlandırma, ücretsiz eklentiler ve dil seçenekleri ile çok sevilen bir firma haline geldi. Cyberpunk 2077’ye de bu yüzden büyük bir ilgi ve sevgi oluştu. Cyberpunk 2077, 10 Ocak 2013’den sonra sessizliğe büründü desek yeridir. Tarihler 2016’yı gösterdiğinde CD Project Red CEO’su Adam Badowski, Cyberpunk 2077’nin Witcher serisinden daha büyük olacağını ve daha büyük bir başarı yakalamayı hedeflediklerini söyledi. (Bu süreçte küçük küçük demeçler veriliyordu ama oyunla ilgili çok detay barındırmıyordu.)
Tarihler 2018’i gösterdiğinde Cyberpunk’ın Twitter hesabı hareketlenmeye başladı. 10 Ocak’ta *beep* diye bir tweet atıldı. Bu tweet bana Overwatch’daki Sombrayı hatırlattı. Artık çoğu kişi Cyberpunk 2077’nin E3 2018’de bir şeyler göstereceğini tahmin ediyordu ve tahminler doğru çıktı. 11 Haziran 2018’de CD Project Red, 1 dakika 40 saniye uzunluğundaki Cyberpunk 2077 trailerını gösterdi. Bu videoda evrenin nasıl göründüğü, grafiklerin nasıl olduğu ve mekaniklerle ilgili birçok detay hakkında fikir sahibi olduk. Bu videodan itibaren oyuncuların oyuna olan ilgisi ve beklentisi tavan yaptı diyebiliriz.
Bu trailer’ın gösterilmesinden sonra oyun sessizliğini bozmuş oldu ve ardından sosyal medya hesapları da aktif şekilde kullanılmaya başlandı. Oyunu merak eden oyuncuların soruları yanıtlandı, oyun hakkında detaylar verildi ve oyunun neler içerip neler içermeyeceği söylendi. Biraz geçmişe gidelim ve neler olmuş bir bakalım.
-2018’in son çeyreği geldiğinde Cyberpunk 2077’nin Türkçe çıkıp çıkmayacağı konusu tam bir karmaşaydı. O zamanlar CD Project Red’in Türkiye dağıtımcısı Bilkomdu. Bilkom oyunun Türkçe çıkmayacağını söylemiş ancak daha sonra ise Türkçe çıkacağını belirtmişti. Ardından Cyberpunk 2077 resmi hesabı oyun için şu an 16 dil düşündüklerini ve Türkçe’nin onlar arasında olmadığını söyledi. Ancak ilerleyen zamanda oyunun Türkçe dil desteği ile çıkacağı kesinleşti.
-Oyunun sadece First Person bakış açısında oynanabileceği kesinleşti ve bir kesim oyuncu buna isyan etti.
-Oyunun ilk çıkışında sadece tek oyunculu mod olacağı açıklandı ancak sonrasında çoklu oyuncu modunun gelebileceği söylendi. (ki şu anda bu muhtemelen iptal edildi.)
Tarihler 27 Ağustos 2018’i gösterdiğinde uzun bir gameplay izleme şansımız oldu. Twitch yayınıyla birlikte gösterilen bu gameplay’in uzunluğu tam 48 dakikaydı ve artık birçok detayı öğrenme şansını yakalamış olduk.
9 Haziran 2019’a geldiğimizde ise yine bir E3 trailerı izledik ve bu konferansta aynı zamanda oyunun çıkış tarihi açıklandı. 16 Nisan 2020! Biz öyle sanıyorduk tabii. (Hatırlayacak olursanız önce 17 Eylül’e ardından 19 Kasım’a ve en sonunda da 10 Aralık’a ertelenmişti oyun.) Bu trailer’ın sonunda çok güzel bir sürprizde bizi karşıladı. Matrix ve John Wick filmlerinden tanıdığımız Keanu Reeves, trailer’ın sonunda dumanlar içinde sahneye çıktı. O sahneyi hatırlamak isteyenler için hem trailer’ı hem de trailer sonrası videosunu bırakıyoruz. (Orijinal video ise burada.)
Günümüzden 2077’ye Kadar Neler Yaşandı?
Neler yaşandı?
2013 yılında programcı Alt Cunningham tarafından Soulkiller adlı bir program geliştirildi. Alt Cunningham, programlama yeteneğini ölmekte olan insanların anılarını dijital olarak depolamanın bir yolunu bulmak için kullandı ve sonunda başardı ancak bu iyi tavır şirketlerin elinde kötü bir silaha dönüştü. Daha sonraki yıllarda bu program Japon şirketi Arasaka’nın dikkatini çekti. Arasaka, Alt Cunningham’ı kaçırdı ve onu Soulkiller’ın ölümcül bir silah versiyonunu geliştirmeye zorladı.(Bu versiyon kurbanların engram adı verilen kişiliğini zorla kopyalar, onları gelecekteki sorgulama için sanal bir hapishanede saklar ve bu süreçte bedeni öldürür.)
Takvimler 2021 yılını gösterdiğinde ise rakip okyanus keşif şirketleri olan CINO ve OTEC arasındaki rekabet kızıştı. OTEC şirketi güvenlik için Militech’i tutarken, CINO şirketi ise karşılık olarak Arasaka’yı tuttu. Böylece Okyanus Savaşı olarak da bilinen Dördüncü Şirketler Savaşının fitili ateşlenmiş oldu. Kurumsal çatışmanın ilk aşamalarında her zaman olduğu gibi saldırılar gizlice gerçekleştirildi, bazı orta düzey şirket yetkilileri suikasta uğradı ve bazı kirli bilgiler çalındı. Ağ operatörleri her iki şirket tarafından da işe alındı ve veri önbelleklerine ve hisse senedi varlıklarına düzinelerce saldırı yaptılar, bu da küresel ekonomide kaos yarattı. Bu olaylar NetWatch’ı Arasaka ve Militech’e geçici bir iletişim ambargosu uygulamaya zorladı. Eurobank, CINO ile OTEC arasında bir ateşkese başarılı bir şekilde aracılık ettiğinde, gerçek çatışma Militech ve Arasaka’ya geçmişti bile.
2022 yılına gelindiğinde rakip mega şirketler olan Arasaka ve Militech şirketleri arasında büyüyen rekabet adeta savaşa dönüştü ve Dördüncü Şirketler Savaşının ikinci aşaması başlamış oldu. Savaş ve Highrider saldırıları nedeniyle uluslararası ticaret bozuldu ve birçok şirket battı. Çatışmanın alevleri parlarken NetWatch, Net’i korumak için mücadele etti. Küresel sunucuların ve veri bankalarının yok edilmesiyle zayıflayan ve binlerce kötü niyetli virüs tarafından tahrip edilen Net, yavaş yavaş çöktü. Bazı hükümetler durumdan açıkça Militech ve Arasaka’yı suçladılar ve şirketlere olan desteklerini geri çektiler. Güney Kaliforniya’nın özgür eyaleti, her iki şirketin de Los Angeles genel merkezine el koydu. Teksas ve bazı Avrupa ülkeleri de kısa süre sonra aynı şeyi yaptılar.
2023 yılında ise Johnny Silverhand grubunun eski üyelerini topladı ve Samurai grubu Arasaka binasının önünde bir konser düzenledi. Kalabalığı çoşturduktan sonra bile bile isyan çıkarttılar ve bir Militech saldırı timi ile birlikte hem veritabanlarını yok etmek amacıyla hem de kız arkadaşını kurtarmak için Arasaka binasına sızdılar ve bir saldırı düzenlediler. Ancak Arasaka şirketi gelişmiş virüsü Alt Cunningham üstünde çoktan kullanmış ve zihnini NET’e hapsetmiştir bile. Bu savaş sırasında Arasaka binasına bilinmiyen bir askeri grup tarafından(Militech olduğunu düşünüyorum ama hikayede bilmediğimiz başka ayrıntı da olabilir.) taktiksel bir nükleer bomba fırlatılmıştır ancak bu Night City’deki birçok bölgenin yıkılmasına ve yarım milyon insanın ölmesine neden olacaktır. Bu zamandan sonra belli bir zaman Kırmızının zamanı olarak adlandırılır çünkü bu patlamadan sonra gök, kırmızı bir lekeye bürünür. 2025’de ise şirketler savaşı biter ve Arasaka şirketi Amerika’dan çıkartılır. (Aynı zamanda bu sene NET* çöküyor.)
2030’larda yıkılan Night City’i yeniden kurmak için bazı gruplar bölgeye gelir ve Nomaddaki yolları inşa eder. Bu yıllarda Net yeniden kurulur ve izole edilmiş Net ağları ortaya çıkmaya başlar. Aralarındaki birkaç bağlantı dikkatlice kontrol edilir ve NetWatch tarafından yakından denetlenir. Net, halka açık kullanıcılar için daha az erişilebilirdi ve en önemli veriler gizlendiğinden Netrunner’ların girmesi daha zordu. 2049’a kadar olan bu dönemde şehrin çoğu yerinde inşa çalışmaları sürmüştür. Bu esnada enkazların birinde Johnny Silverhand’in cesetinin bulunduğu söylentileri yükselmiştir.
2054’de ise karakterimiz V doğar. Takvimler 2070’i gösterdiğinde yakın zamanda seçilen başkan Rosalind Myers, ulusu güçlendirme bahanesi altında Özgür Eyaletler üzerindeki federal yönetimi genişletmek için bir birleştirme programı sunar. Bağımsız Amerikan bölgelerinin çoğu birleşmeye karşı çıkar. Yeni Birleşik Devletler federal hükümeti – kamulaştırılmış Militech güçlerinin desteğiyle – ayrılıkçı eyaletlere savaş ilan eder: Colorado, New Mexico, Wyoming, Montana, Arizona, Nevada ve Kuzey Kaliforniya. Özgür Devletler, Arasaka Şirketi tarafından silahlarla ve güvenlik danışmanlarıyla gizlice desteklenmesine rağmen, federal müdahaleyi destekleyen devletlerin yardım ettiği NUSA güçleri tarafından sert bir şekilde bastırıldılar. En ileri askeri teknolojiyle yapılan bu çatışma, Metal Savaşları olarak bilinir. Night City çatışmalardan zar zor kaçınır. Arasaka şirketi ise Night City’nin NUSA tarafından işgal edilmemesi için şehre çağrılır ve bazı antlaşmalar sonrasında Night City’e geri döner. 2077’de ise bir görev esnasında peşinde olduğumuz prototip çip parçalanıyor ve onu kurtarmanın tek yolu çipi kafamıza yerleştirmek oluyor. V olarak bu andan itibaren karışık olayların arasına dalıyoruz. Kafamıza yerleştirdiğimiz çipten sonra Johnny de hologram olarak yanımızda beliriyor. Johhny’nin tek amacı Arasakayı yok etmek gibi gözüküyor ve onunla birlikte Night City’nin bilinmeyen yerlerine doğru yolculuğa çıkıyoruz. (NET: İnternetin daha gelişmiş bir sürümüdür. 3G-4G-5G muhabbeti denilebilir.)
Night City
Night City, Birleşik Devletlerin batı kıyısında bulunan hayali bir şehirdir. 1994’de Richard Night tarafından kurulan şehir başta yolsuzluk ve birçok suçla anılırken 2000’lerde statüsü yükseldi ve metropol şehirler arasında yerini aldı. Night City, birçok felaketten ise sağ çıkmayı başardı ancak Dördüncü Şirketler Savaşındaki nükleer patlamayla birçok kısmı yıkıldı ve yeniden inşa edildi ancak ondan sonra iyi bir üne sahip olmadı ve 2077’de yaşanılacak en kötü Amerika şehri olarak ilan edildi. Richard Night ise 1998’de yeni inşa edilen Parkview kulesindeki çatı katı süitinde vurularak öldürüldü ve katil hiçbir zaman bulunamadı.
Şehrin Bölgeleri:
Night City ve onu çevreleyen arazi yedi bölgeden oluşmaktadır. Bu bölgeler:
The Badlands: Night City çevresindeki kenar mahalleler Badlands olarak bilinir ve bu topraklar tehlikeli olsa da kesinlikle keşfedilmeye değer olacak. Rocky Ridge’in terk edilmiş bölgesi, Night City’yi canlı tutan güneş enerjisi istasyonu ve sentetik protein üreten Biotechnica Farms gibi işletmelerde bu topraklarda bulunuyor. Eğer oyunun başında Nomad yolunu seçerseniz oyuna bu topraklarda başlayacaksınız. Burada ise faaliyet gösteren 2 çete olacak: Wraithler ve Aldecaldos.
City Center: Şehir merkezinde aradığımız her şeyi bulma fırsatı yakalayacağız. Ucu görülmeyen gökdelenler, barlar, restorantlar ve gösterişli sokaklarla şehrin kalbinin olduğu yer burası. Corporate Plaza ise Night City’deki en büyük anlaşmaların yapıldığı, kârlı anlaşmalara aracılık edildiği yerdir ve merkezde bulunur.
Heywood: Şehir merkezinin güneyinde bulunan bu bölgede ise Night City Belediye Binası bulunuyor. Valentinos çetesi bu bölgeye hakimdir.
Pacifica: Night City’nin eski turizm merkezidir. Yüksek suç oranı ve yoksulluk ile bilinen bölge refah açısından en alt sıralarda. Her ne kadar yoksul bir bölge olsa da bazıları için hâlâ sermaye yuvası olabilir çünkü bu bölge yüksek modifikasyon ve yazılım yuvasının ta kendisidir. Voodoo Boys ve Animals çeteleri bu bölgededir.
Santo Domingo: Bu bölge fabrika ve üretim ağının kalbi olan bir bölgedir. Bir nevi sanayi bölgesi diyebiliriz. Burada ise 6. Sokak Çetesi ün salıyor.
Watson: Little China alt bölgesini ve Kabukiyi içeren bölge Arasaka sahilini de içermektedir. Burası suç oranı yüksek olan bir bölge aynı zamanda. Şehir merkezinin kuzeyinde bulunur.
Westbrook: Westbrook, Night City’nin en zengin bölgelerinden biridir. North Oak alt bölgesi, zengin ve ünlü vatandaşların yaşadığı yerdir. Westbrook sadece bir yerleşim bölgesi değil aynı zamanda Night City’deki her türlü eğlence için en iyi yer olarak kabul edilen Japantown’u da içermektedir. Bu bölgede Tyger Claws çetesi bulunmaktadır.
Silahlar
Oyundaki bir diğer önemli konu ise silahlar. Cyberpunk 2077’de yakın dövüş silahlarından tutun da son teknoloji silahlara kadar birçok silah mevcut. Silahların kategorileri ise şöyle:
- Cyberware
- Yakın dövüş silahları
- Fırlatılabilir silahlar(Alan hasarı verenler)
- Akıllı silahlar(Takip etme sistemli)
- Güçlü silahlar(Günümüz silahları gibi)
- Teknolojik silahlar(Elektro-manyetik güç kullanan silahlar)
Çeteler
Cyberpunk 2077’de toplam 10 çete bulunuyor. Bunların 8’i Night City’de bulunurken diğer ikisi ise Nomad bölgesinde bulunuyor. Her bir çetenin belli bir bölgesi, amacı ve farklı bir yaşam tarzı var. Bu çeteler ise şu şekilde:
Moxes: Çalışanlarına adil davranan ve onları şiddet kullanan müşterilerden koruyan striptiz kulübü sahibi Elizabeth “Lizzie” Borden’in ölümünden sonra 2076’da kurulan The Moxes, Tyger Claws ile çatışma halindedir. Bu çete genelde Lizzie’nin barında takılır. 250 civarında üyesi olduğu varsayılıyor.
Maelstrom: Bu çete oyundaki en ruhsuz ve en acımasız çete olabilir çünkü yaşına bakmadan herkesi öldürebilirler. Vücutlarının çoğu yeri modifikasyonlarla kaplıdır. Hatta olaya şahit olan birisi şöyle demiş: “Bir keresinde, sırf eğlencesine bir Maelstrom elemanı gözümün önünde genç bir çocuğu öldürdü.” Bu çetenin yaklaşık 1300 üyesi bulunmaktadır.
Tyger Claws: Tyger Claws Night City’de bulunan bir Japon çetesidir. 2020’de kuruldular ve amaçları Asya toplumunu korumaktı. Genelde çete üyeleri motosiklet kullanır. Seks ve karaborsa teçhizatları satarlar. Konumları Westbrook(Japantown) ve Watson olarak bilinir.
Voodoo Boys: Pacifica’da kendilerine ait bir adada yaşarlar. Ana kabiliyetleri ise hack üzerinedir. En ilginç çeteler arasındadır. Haiti çetesi olarak varsayılıyor.
Valentinos: Night City’nin en büyük çetelerinden biri olan Valentinos, güçlü bir ahlaki kural ve asırlık geleneklere bağlıdır. Genelde Heywood bölgesindedirler.
6th Street: NCPD’nin çaresizliğinden bıkan gaziler tarafından kurulan çete adalet için savaşacaktı ancak bugün gelinen nokta tam tersi konumda. Genelde Santo Domingoda bulunurlar.
Animals: Bu çete genelde fiziksel güce önem verir ve yakın dövüş yetenekleri üstündür. Sokak dövüşlerini severler. Pacifica’da bulunurlar.
Scavengers: Bu çete hakkında çok bir bilgi yok ancak kendileri genellikle biyolojik tehlike alanları, toplu mezarlar, doğal afet alanları, mühimmat çöplükleri ve hurdalıklar gibi bölgelerde değerli eşya avlarlar ve acımasızlardır.
Wraiths ve Aldecaldos: Badlands’de bulunan bu iki çete birbirleri ile savaş halindedir.
Şirketler
Oyunda birçok şirket bulunmakta ve bu şirketler genelde üstün silahlar, zırhlar, araçlar, sağlık, alkol yakıtı ve teknolojik ürünler üretmektedir. Bu şirketlerden bazıları ise; Arasaka, Militech, Trauma Team International, Kang Tao, Rayfield, Biotechnica, Microtech, Zetatech, Petrochem’dir.
Şirketleri türlerine göre 8 ana grupta toplayabiliriz. Bu gruplar ise; Media, Agricorps, Manufacturing, Computing, Augmentations, Armed Forces, Services, Banking.
Media şirketleri: Binlerce haber yayıncısı, eğlence stüdyosu ve yayıncıdan oluşan bir şirket dalıdır. Bu kategoriye Network News 54, Nippon Network, Diverse Media System ve World News Service gibi şirketler girer.
Agricorp şirketleri ise tarım, hayvancılık ve CHOOH2* şirketleridir. Akaromi Biocorp, ConAg, Petrochem ve SovOil gibi şirketlerdir. (CHOOH2: Araçlara güç sağlamak için kullanılan bir kimyasal yakıt ürünüdür. Benzin ve dizel yakıtların yerini almıştır.)
Manufacturing şirketlerine üretim şirketleri diyebiliriz. Bu üretimler silahlar, bilgisayarlar, VR ve AR, sibernetik, robotlar ve çok daha fazlasını kapsayabilir. Bu şirketlere örnek olarak Arasaka, EBM, IEC, Kang Tao, Militech, Mitsubishi Sugo, SegAtari ve Tsunami Defence Systems gösterilebilir.
Computing ise teknoloji şirketlerini kapsar. Daha ileri teknolojinin mevcudiyeti ve Net’in ortaya çıkışı ile teknoloji şirketleri modern toplumdaki yerlerini sağlamlaştırmıştır. Bu şirketler; Akari, Euro Business Machines, IEC, Microtech ve Zetatech’dir.
Augmentations şirket kategorisi ise biyoyakıtlar, hücreler ve GDO ürünleri ile ilgilidir. Biotechnica örnek verilebilir.
Armed Forces şirketler ise silah üretimi, paralı askerler ve suç ile ilgili dallarda hizmet veren şirketlerdir. Arasaka, Militech ve Lazarus örnektir.
Services kategorisinde ise müşteriye hizmet ve sürdürülebilirlik ön plandadır. Trauma Team International, Infocomp ve Orbital Air örnek verilebilir. Burada dikkat çeken en önemli şirket ise Trauma Team’dir. Bu şirket yaralı müşterilerine hizmet eder ve müşterilerine verdikleri kart sayesinde son konumuna hızlıca gelirler. Genelde zengin insanlar ve şirketler tarafından kullanılır çünkü bu ekip müşterisini hastaneye götürene kadar dakika başı yüksek ücret alır.
Banking dalında ise yine Arasaka şirketi, Eurobank, Fujiwara ve Meiji şirketleri vardır.
Arasaka ve Militech şirketleri birbirleri ile büyük bir rekabet içindedir. Militech, Amerikan bir silah ve zırh üreticisidir. Aynı zamanda özel asker timleri kiralar. Arasaka ise bir Japon şirketidir ve siber yazılım, güvenlik ve bankacılık alanlarında uzmanlaşmışlardır. Arasaka ile Militech arasında çıkan Dördüncü Şirketler Savaşının sonucunda Arasaka’nın Amerika’da iş yapması yasaklanır. Uzun yıllar sonra Night City savunması için askerler göndermesi ve Birleşme Savaşına müdahale etmesi Amerika’ya dönmesini sağlamıştır.
Giyim Stilleri
Oyunda temel olarak 4 farklı giyim stili olacak. Bunlar; Kitsch, Entropism, Neomilitarism ve Neokitsch. Bu farklı stiller her yerde karşınıza çıkabilecek. Kitsch stili; neon saçlar ve ışıklı dövmeler ile ön plana çıkıyor. Bu stil için önemli olan işlevsellikten ziyade görünüşe önem verir.
Entropism stili ise dördüncü şirketler savaşı sırasında ortaya çıktı. Büyük krizler insanları bir yolunu bulup hayatta kalmaya zorladı. Bu stile serseri serbest görünümü stili diyebiliriz. Görünüşün önemli olmadığı stilde salaş bir hava hakimdir.
Neomilitarism ise gösterişten uzaktır ancak zarafet içindedir. Siyahların hakim olduğu bu stilin öne çıkan sözü ise “Sağlamlık, görünüşten önemlidir.” Genelde iş insanları bu stili tercih eder. Arasaka ve Militech’de tercih edilir.
Neokitsch stilini ünlüler ve yöneticilerden bazıları tercih eder. Gösterişlidir ve zarafete önem verir.
Cyberpunk 2077 Sistem Gereksinimleri
Minimum Sistem Gereksinimleri
- 64-bit işlemci ve işletim sistemi gerektirir.
- İşletim Sistemi: Windows 7 veya 10
- İşlemci: Intel Core i5-3570K veya AMD FX-8310
- Bellek: 8 GB RAM
- Ekran Kartı: NVIDIA GeForce GTX 780 veya AMD Radeon RX 470
- DirectX: Sürüm 12
- Depolama: 70 GB kullanılabilir alan. (SSD önerilir.)
Önerilen Sistem Gereksinimleri
- 64-bit işlemci ve işletim sistemi gerektirir.
- İşletim Sistemi: Windows 10
- İşlemci: Intel Core i7-4790 veya AMD Ryzen 3 3200G
- Bellek: 12 GB RAM
- Ekran Kartı: NVIDIA GeForce GTX 1060 veya AMD Radeon R9 Fury
- DirectX: Sürüm 12
- Depolama: 70 GB kullanılabilir alan. (SSD önerilir.)
Emre, küçüklüğünden beri oyunlarla büyüdü ve uzun zamandır da farklı yerlerde oyunlara dair içerikler oluşturdu. Şimdi ise arkadaşları ile kendi oluşumlarında içerik üretmeye devam ediyor.
Detaylı Bir Escape From Tarkov Rehberi
Battlestate Games’in 2016 yılında kapalı alfa olarak çıkardığı Escape From Tarkov gün geçtikçe daha büyük bir oyuncu kitlesine kendini sevdirmeyi başardı. Özellikle oyunun gerçekçiliği ve zorlayıcılığı bazı oyuncular tarafından çok seviliyor. Escape From Tarkov’un şu an için tek satın alma seçeneği bulunuyor. (Kod satan sitelerden kod aldıktan sonra yine oyunun sitesinden hesap oluşturmanız ve kodu aktif […]